MENY

Telefon:
+46 76 831 77 64


E-post:

Om HR Kick-Off

Upplägget passar dig som vill få en riktigt bra uppstart av ditt HR-arbete. Antingen i samarbete med en extern HR-partner i form av FAB HR eller om du behöver en snabb och konkret behovsanalys för egen uppstart av internt HR-arbete inom personal- och arbetsgivarfrågor. Vid önskemål definieras även vilka områden som vi på FAB HR kan stötta ditt företag med utifrån våra behovsanpassade HR-tjänster. För oss är det viktigt att kunna ge en spot-on leverans och det gör vi genom att först kartlägga behovet för dig och ditt företag.

1

Grundläggande HR

Vi startar med att gå igenom grunderna med HR utifrån ett arbetsgivarperspektiv. Varför, vad och hur ser ett HR arbete ut? Allt från kompetensförsörjning, rekrytering till arbetsrätt och arbetsmiljökrav.

2

Kartläggning

Nästa steg är att kartlägga i vilket skede ni är i som företag och arbetsgivare. Är ni start up, scale up eller ett stort och etablerat företag? Vilka krav ställs beroende på storlek och verksamhet? Vad är era planer för framtiden? Hur påverkar det er som arbetsgivare?

3

Sammanställning & Actions

Avslutningsvis sammanställer vi vilken nivå ditt företag befinner sig på just nu och rekommenderar vilka actions som behövs idag och i framtiden för ett mer framgångsrikt och hållbart företag.